1 (2)

heldag med
Eva Baggersgård

Söndag 29 mars kl 10–16

Välkomna till en dag med grunder i retriever jaktträning. Detta kommer att bli en introduktion till jaktträning där vi provar på de olika momenten allt utifrån era och hundarnas kunskaper.

Dagen börjar med teori om de olika momenten som ingår i retriever arbetet samt att Eva behöver få information om era förväntningar av dagen och hur långt ni kommit i er träning.
Sedan provar vi på de olika momenten praktiskt runt klubbstugan.
Nivån anpassas till hundarnas individuella kunskaper.

Eva Baggersgårds kunskaper om retriever jaktträning grundar sig på nästan 20 års erfarenhet av träning, tävling och jakt med retriever. Hon har gått kurser för internationella meriterade jaktdomare och tränare, startat på olika prov och tävlingar både i Sverige och norden. Hon skriver: "Jag hoppas kunna dela med mig av mina kunskaper och inspirera er till att träna jakt eller kanske använda delar av jaktträning en till andra grenar av hundsport".

Vi startar dagen kl.10 och håller på så länge vi vill och orkar, dock
längst till kl 16.

Lunch tar vi under dagen när det passar. Medtag egen lunch. Fika finns till försäljning.

Max 8 deltagare med hund. Deltagare utan hund går bra också.

Kostnad:
500 kr för medlemmar i Ale BK för deltagande med hund, 150 kr utan hund.
800 kr för medlemmar i annan klubb för deltagande med egen hund, 300 kr utan hund.

Betalas via BG
325-4935 efter du fått bekräftelse på att du kommit med.
Märk betalningen med Retrieverdag och namnet på deltagaren.

Anmälan senast 1 mars.

OBS: medlemmar i Ale BK har företräde.

Läs mer om hur du blir medlem i Ale BK  här

Frågor ang kursens innehåll, E-post: Eva Baggersgård

Anmälan genom formuläret nedan (OBS: vid anmälan får du ett mail med kopia på de uppgifter du har fyllt i. Om du inte får ett mail kan det bero på att du har fyllt i din e-postadress fel, kontrollera noga att du inte har något mellanslag för mycket. Om du inte lyckas anmäla dig så prova med en annan webbläsare). Personnumret behövs för redovisning av kursen till Studiefrämjandet:

Eva Baggersgård