Föreläsning med Jessica Johansson, "Game on Puppy"

Fredag 25 oktober 2019
kl 18:00-21:00

med ca 15 minuters paus för kaffe
(plats Ale Brukshundklubb, Lindåsen, Nödinge)

Den här föreläsningen handlar om hur man lägger upp träningen för att göra hunden riktigt uthållig så den orkar gå länge utan att det kommer någon belöning, både i specifika grundövningar, i momenten, genom överträning och hur man målmedvetet jobbar med kedjor och sociala belöningar. Jessica pratar om hur man får hunden och sig själv att tycka tävling känns lätt, hur hålla energin hos hunden uppe och hur man jobbar med balans och fokus i tävlingsprogrammet.

Jessica Johansson älskar att träna, tävla och coacha andra hundägare till framgång oavsett om det gäller tävling, vardagslydnad eller problemlösning. Hennes filosofi är att hundträning ska vara rolig och lekfull. Följ henne gärna på Facebook, youtube och instagram: Game on puppy där hon delar med sig av filmer tips och råd.

Kostnad: medlem i Ale BK betalar 150 kr, ej medlem betalar 250 kr.
Kaffe och kaka ingår.

Betalas till BG 325-4935, märk betalningen med ditt namn + puppy

Anmälan endast genom formuläret nedan: