1 (2)

BALANSBOLLSKURS

Torsdag 5 november kl 18.30--21.00 på ReDog i Alafors
Fem platser

Kursledare: Beatha Kjessler från ReDog, Alafors, Certifierad hundfysioterapeut, laserterapeuter samt balansbollsinstruktör.

Balansbollsträning är ett utmärkt och roligt sätt att förbättra din hunds balans, koordination, stabilitet och styrka. Träningsmetoden är kontrollerad, skonsam och ger dessutom din hund mental stimulans. Det som gör träning med balansboll så unik är att man tränar på ett instabilt underlag. Hunden måste hela tiden jobba för att stabilisera de olika rörelserna. Detta gör att träningen mer liknar den belastningen hunden utsätts för till vardags.
Här kommer vi åt att träna de mest skelettnära musklerna för att få en bra grundstabilitet och koordination som är så viktig oavsett om din hund är sällskapshund eller tränar på elitnivå!
Förutom att träning med balansboll både är effektivt och enkelt så är det roligt och ökar kontakten och samarbetet mellan dig och din hund!
Vi varvar teori med praktik, går igenom grunderna och anpassar övningarna efter hundens förmåga. Beatha ger tips och råd för en rolig och säker träning tillsammans.
Praktik sker med egen hund på bollar som finns på ReDog.
Har du balansboll hemma - tag gärna med den. Önskar du köpa boll via ReDog så skriv det när du anmäler dig så kontaktar Beatha dig och hjälper dig välja storlek och utformning av boll som passar din hund och du får den levererad till kurstillfället.

Kurskostnad: 500 kr inkl fika och ett kompendium (ord pris på ReDog 650 kr)
Betalas på plats med kort eller Swish.

OBS! för att gå kurs på Ale BK måste du vara medlem endera i Ale BK
(läs mer om hur du blir medlem i Ale BK här ) eller i Kungälv BK.

Frågor ang kursen: maila utbildning@alebk.se

Anmälan endast genom formuläret nedan
(OBS: vid anmälan får du ett mail med kopia på de uppgifter du har fyllt i. Om du inte får ett mail kan det bero på att du har fyllt i din e-postadress fel, kontrollera noga att du inte har något mellanslag för mycket.
Om du inte lyckas anmäla dig så prova med en annan webbläsare):

• ÅÅÅÅMMDD-xxxx

Hundarna Allie och Tessa