Hundmöteskurs våren 2020

FULLBOKAD

De vardagliga promenaderna kan många gånger leda till bekymmer för hundägaren.
Den egna hunden reagerar på ett sätt som hundägaren inte vet hur man skall hantera. Hunden kan bli osäker/ ängslig, för glad eller utagerande och arg.
Oavsett vilket beteende hunden visar upp kan mycket förbättras genom en ökad förståelse om varför beteendet uppstår och kännedom om hur jag som hundförare skall agera i de lika situationerna.
Kursen inleds med en föreläsning där vi går igenom varför beteendena uppstår och vilka signaler jag som hundförare skall vara uppmärksam på.
Föreläsningen och den praktiska träningen bygger på hundarnas egna sätt att kommunicera med artfränder och hur hundar interagerar vid möten.

Mycket individuell coachning.

Kursledare: Monica Henriksson, Ale BKs avtalsinstruktör

Första tillfället är det föreläsning, resterande tillfällen praktik.

Klockan 18-20 den 16/1 (föreläsning Ale BK)
Klockan 19-21 den 22/1
Klockan 18-20 den 6/2
Klockan 18-20 den 19/2
Klockan 18-20 den 4/3

Max 6 deltagare.

Pris: 1750 kr

Inbetalning görs till bg 325-4935, märk betalningen med ditt namn + hundmöten

Obs! för att gå kurs på Ale BK måste du vara medlem (även medlemmar i Kungälvs BK välkomnas).
Läs mer om medlemskap här

Anmälan endast genom formuläret nedan:

• ÅÅÅÅMMDD-xxxx

Monica Henriksson, Ale BKs avtalsinstruktör