Stugvärdar på Ale BK Hösten 2018!

datum stugvärd skott, Tema

AUGUSTI

28 Anna Frisk, Marie Österberg Tema: Rallylydnad banträning

SEPTEMBER

4 Barbro Larsson Platsliggning med och utan skott
18 Barbro Larsson

OKTOBER

2 Barbro Larsson Platsliggning med och utan skott
23 Marie Österberg Rallylydnad
30 ?

Skott kan förekomma
Tisdagar klockan 18:00-18:30 (ALLTID första tisdagen i månaden) samt Söndagar klockan 13:00-16:00

Helst ska det vara två stugvärdar varje tisdag så man kan hjälpas åt.
Vid skott är det då en som skjuter och en sköter platsen och ev. budföring.
Dessutom kan man då turas om att träna sina egna hundar.

Vad gör man som stugvärd?
Låser upp klubbstugan och toaletten, sätter på kaffe, tar fram kaffebröd ur frysen (kolla först om det är några som vill ha kaffe överhuvudtaget!), visar var det finns apportbockar, markering för rutan och annat som man kan behöva för lydnadsträning, visar var rallyskyltar och hållare finns (i "banvagnen"). Öppnar Agilityboden för de som vill träna Agility som inte har koden.
Hjälper till där det behövs, hälsar nya välkomna och visar dem klubben, tränar själv...
Innan du går hem, sätt igång diskmaskinen om det behövs och lås toaletten.

Vill du hjälpa till att vara stugvärd?

MAILA TILL SEKRETERARE@ALEBK.SE

Observera!!

POLICY FÖR SKOTTRÄNING
Klubben håller skotträning med startpistol första tisdagen i varje månad i samband med öppna träningen.
Övriga tisdagar kan det förekomma skott. Se schemat ovan.

Jonas Ekstrand är huvudansvarig för skotträningen på Ale BK, och finns det önskemål om skott vid öppna träningen vid andra tisdagar än de som syns ovan så är det Jonas som beslutar om det, och som själv håller i den träningen, eller den person som Jonas utser.