Välkommen som medlem i Ale BK!

För att delta i våra aktiviteter (ex gå kurs) krävs medlemskap. Vi är en lokalklubb inom SBK, Svenska Brukshundklubben, så medlemskap hos oss ger också medlemskap i SBK.

BLI MEDLEM
För att bli medlem i Ale BK klickar du på den här länken: https://brukshundklubben.membersite.se/Membership/BuyMembership

Är du redan medlem i en klubb inom Svenska Brukshundklubben loggar du först in och går därefter till Medlemskap - Bli medlem i vänstermenyn.

Årsavgiften för att vara medlem i Ale BK är 225 kr. Årsavgiften till SBK är 400 kr. När du går med som medlem betalar du båda avgifterna samtidigt i SBKs system. Du kan även lägga till en familjemedlem när du fyller i formuläret (kostar också 225 kr, dock behövs inget medlemskap i SBK).

Medlemskapet löper ett år från att du betalat.

Alla medlemmar har tillgång till sina egna uppgifter i Membersite genom Min profil. Där kan du själv ändra din adress och din e-postadress. Där kan du även ladda ner ditt medlemskort.

Medlemskap i SBK innebär bl a att man får tidningen Brukshunden. Dessutom ger det rätt att delta i prov och tävlingar arrangerade av någon SBK-klubb (anmälan via SBK Tävling).
Medlemskapet gör också att du är försäkrad när du deltar i någon av våra aktiviteter.
Du får även medlemsutskick direkt från Ale BK med information om kurser och andra aktiviteter.

Som medlem kan du
  • vara med på våra kurser (from 2018 även Kungälv BKs kurser)
  • delta i den öppna träningen på tisdagar, med stugvärd
  • träna när du vill på vår fina träningsplan (när det inte är kurs eller tävling)
  • spåra i skogen som klubben arrenderar
  • utnyttja klubbstugan (en gång per år kan du boka stuga/planer (se mer HÄR)
  • delta kostnadsfritt på klubbens medlemsmöten (ofta med ett tema/föreläsning)
  • andra träffar, föreläsningar, klubbläger osv.

Alla kursavgifter går till drift av stuga och träningsplaner samt klubbens egna aktiviter.
Du har även 10% rabatt på Ale Zoo (en del av Dogman) i Älvängen, och rabatt på hallhyra i Ale Surte Hundträningshall.
Läs mer om dina medlemsförmåner HÄR

Ale BKs medlemsansvarig kan kontaktas genom e-post  medlem@alebk.se